روابط عمومی


 

معرفی جایگاه روابط عمومی در سازمان:

روابط عمومي هنر ارتباط با مردم و ارباب رجوع است و از ديرباز مورد توجه بوده است و در ساليان اخير به دليل تعدد مراكز توليدي و خدماتي و ايجاد عرصة رقابتي فشرده، بيش از پيش مورد توجه سازمان ها و شركتها قرار گرفته است. امروزه سازمانهاي موفق از يك سو در جهت بهبود كيفيت محصولات و خدمات سرمايه گذاري مي كنند و از سوي ديگر در جهت ارتباط خوب، راحت و سريع با گيرندگان خدمت تلاش مي كنند.مديران موفق و سازمانهاي كارآمد به خوبي مي دانند كه بزرگترين سرمايه، داشتن مشتريان خوب و دائمي است و اين امر قطعاً بدون داشتن تشكيلات و برنامه اي به روز در جهت ارتباط و اطلاع رساني و دريافت نقدها و پيشنهادهاي مردم امكان پذير نيست. امري كه متأسفانه در كشور ما كمتر به آن توجه شده است. روابط عمومی شامل مجموعه اقداماتی است که باعث تغییر نگرش ها و ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به یک مجموعه می شود. روابط عمومی ها هر چند سابقه ای دیرینه در ارگان ها و شرکت ها دارند،اما امروزه بدلیل فناوری های جدید در جامعه اطلاعاتی و توسعه ارتباطات دیجیتال از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است، به گونه ای که روابط عمومی به تنهایی « هنر هشتم » لقب گرفته است.
روابط عمومي قلب تپنده و چشم وگوش هر سازمان است و اولین رسانه و ابزاری است که به خدمت یک سازمان در دوره معرفی می آید و آخرین رسانه است که در مواقع از کار افتادن دیگر ابزارها و شگردها کارآیی دارد بگونه ای که کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات معتقدند: وقتی که در حوزه ای تبلیغات جواب لازم را نمی دهد باید استراتژی روابط عمومی باشد و در اینجا فقط روابط عمومی کارآیی دارد.
امروزه جایگاه روابط عمومی ها در دانشگاهها و شبکه های بهداشت و درمان به دلیل تأثیر عملکرد این سازمانها بر سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توجه بیشتر روسای دانشگاهها، بیمارستانها و مدیران شبکه های بهدشات ودرمان را در این راستا می طلبد که خوشبختانه در سالهای اخیر نگاه این مدیران به روابط عمومی ها بهتر شده است.

 

شرح وظایف:

 انعكاس اخبار و رويدادهاي مهم حوزه فعاليت به روابط عمومي دانشگاه به منظور انعكاس در رسانه هاي جمعي و اطلاع رساني به مسئولان

 تهيه عكس ، اسلايد و فيلم از فعاليتهاي حوزه مربوطه و ايجاد آرشيو سمعي و بصري

 مشاركت و همكاري در برگزاري سمينارها ، كنفرانس هاو نمايشگاه در حوزه فعاليت

 همكاري و نظارت بر فضاسازي تبليغاتي در حوزه فعاليت

 مشاركت و همكاري در برگزاري جلسات پرسش و پاسخ مسئولان با كاركنان و مردم در حوزه فعاليت 

 فراهم كردن امكانات لازم براي راهنمائي ارباب رجوع و نظارت بر واحدهاي راهنماي مراجعان

 شركت در جلسات ، نشست ها و شوراهاي درون سازماني جهت اطلاع رساني

پاسخ به سوالات و مشکلات مطرح شده مردم در صدا و سیما و نشریات و جراید استانی

تهیه و تدوین گزارش عملکرد شبکه در طول سال

  انجام ساير امور مربوطه طبق دستور مقام مافوق     

 


چارت سازمانی روابط عمومی
Skip Navigation Links.

تعداد بازدید:   ۳


برگشت>>

< >